mandag den 19. november 2012

02. Herfra min Verden går

I øjeblikket må jeg være ærlig at indrømme at der ikke sker så mange spændende ting i mit liv. Mine dage bliver for det meste brugt på at skrive ansøgninger og kontakte potientielle arbejdsgivere. Jeg ville meget hellere være ude i den virkelige verden og ude blandt andre mennesker. Jeg havde ikke troet, jeg skulle komme til at skrive dette, men jeg savner faktisk mine studiedage - ja, jeg savner endda tiden hvor jeg skrev speciale!

Under alle omstændigheder er der nødvendigt for mig at have nogle kønne ting at kigge på når nu jeg alligevel er tvunget til at sidde i min arbejdsløshedsbobbel. Derfor har jeg indrettet mig relativt komfortabelt i den ene ende af vores soveværelse. Her er jeg i det daglige omgivet af et lille udpluk af de bøger jeg elsker allerhøjest og smukke print jeg for det meste har fundet på Etsy. Det er lettere at vise end at forklare. Derfor:



Desværre kan man ikke sige at mit hjørne (eller vores lejlighed i det hele taget) er speciel stilren. Jeg ville sådan ønske vi havde et pænt hjem, der var hold i pæne lyse nuancer med de seneste skrig fra Norman Copenhagen, Hay og Kähler. Efter 4 års samliv med min skønne Postmand har jeg dog efterhånden opgivet den drøm. Jeg har en mening om boligindretning og det har han (desværre) også. Vi er begge vildt stædige og vi er derfor altid nødt til at indgå kompromiser for i det hele taget at komme frem til en løsning. Vores hjem derfor et sammensurium af sorte/grå møbler, rester fra vores unge dage og mine pudsige, kreative indslag. Hvis jeg kunne ændre dette, ville jeg gøre det, men indtil min kæreste en dag mister sin interesse for boligindretningen, må jeg slå mig til tåls. Men hvis det er det værste i mit liv, har jeg det vist heller ikke så slemt, vel?

Ud af de mange prints på væggen har jeg flere favoritter - jeg er i sær begejstret for disse to, der gør mig glade hver gang jeg kigger på dem:




Billederne er desværre ikke så gode, men de er så fine i virkeligheden. Selvom de ikke er udtryk for "god stil", bringer de alligevel altid et smil frem på mine læber. Begge er i øvrigt købt på etsy.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar