fredag den 30. november 2012

04. Julens kontraster

Eftersom det er 1. december i morgen er jeg så småt begyndt at pynte lejligheden op. Jeg elsker julen og desværre kommer jeg ikke fra en familie, hvor julen har spillet en ret stor rolle. Tværtimod følte mine forældre altid at det at holde jul var besværligt og irriterende. Derfor har siden jeg flyttede hjemmefra for mange år siden været glad for, jeg selv kan pynte op og julehygge når det passer mig. 

Jeg må dog ærligt indrømme at jeg synes det meste julepynt er... Tja... Direkte grimt. Det gælder også for meget af det pynt jeg har erhvervet mig gennem årene og som tiden er gået og jeg er begyndt at definere min egen indretningsstil er kontrasterne mellem det pæne og gyselige pynt blevet større. Hvordan kombinerer man for eksempel disse to meget forskellige stilarter? 

                 

                                           

Nisseparret holder jeg faktisk meget af - min mormor lavede dem i mange år og sørgede for at alle børn og børnebørn fik mindst et par. Jeg har med andre ord en trillion nisser i lignende stil og selvom de er pænere end de fleste nisser man kan købe, er de bare stadig meget nissede. 

Uroen, som jeg selv har lavet, passer meget bedre til min stil. Sammen med nisserne, diverse skramlede julekugler og guldfarvede grankogler, falder det hele bare sammen. Men det har vel også en form for charme. Ikke sandt?  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar